2015-07-28
Anna 1895... 3D-modell & animations test
Anna var min farmors mor, (fast modellavbildningen här är inte helt exakt).
Klicka för stora bilder
Klicka för stora bilder
Kläderna är modellerade efter tidstypiska mönster (1895).
Original-farmorsmor-Anna levde i Östersund mellan 1881 och 1969, där hennes man, och senare barn, drev ett tryckeri.
Polygonmodellering av huvudet.
3D-modellering av människor är ganska komplicerat, och framförallt tidskrävande, har jag nu lärt mig...
Ögonen var klurigast att få till...
En texturerad hud/färgkarta läggs över modellen.
Med "bumpkartan"lyfter man fram detaljer. Spekulärkarta för glansighet.
Hudstruktur med bump och spekulärkartor, Inte särskilt nöjd med detta. Ser för plastigt ut.
Gif med enkel "face-rig" (för att styra animering).
Anna utanför sin stuga.
Kroppen (och händerna) är inte "riggade" för animering ännu. Därav den strama kroppshållningen.
Allt i bilderna är modellerade 3D-objekt.
Interiörbilder (interiors) Exteriörbilder (exteriors)
(back to main page)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar